نوشته شده توسط : ali

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت اختراع را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

تعریف اختراع

 اختراع حاصل و ثمره تلاش فکری و تراوش ذهنی مخترع است که در قالب یک محصول صنعتی یا فرایند صنعتی متبلور می شود و اختراع در اینجا معادل واژه (INVENTION) است. اما از اختراع در قوانین مختلف کشورها زمانی حمایت میشود که این اختراعات طبق تشریفات خارجه آن کشور در موعد و زمان مقرر به ثبت رسیده باشد و شرایط استفاده از این حق ثبت آن در نزد مرجع ذیصلاح (اداره ثبت اختراعات) می باشد و در اینجا حق اختراع معادل واژه (PATENT) می باشد.

 

پس از ثبت و اعطاء حق اختراع به مالک و مخترع بر طبق قانون به دو شکل از اختراع حمایت می شود.

 

1- حمایت ایجابی، یعنی اینکه به دارنده حق می دهد که از خلاقیت و تلاش ذهنی خود بهره برد

 

2- حمایت سلبی، سایرین را مکلف می کند که به این حقوق حاصل از آفرینشهای فکری احترام گذاشته و مانع از هرگونه حق نقص حق بدون اجازه مالک این حقوق بشود. فلذا مخترع حق انحصاری نسبت به ساخت ، صادرات ، واردات ، عرضه برای فروش، فروش و استفاده از فراورده و کالاهایی که مستقیما از طریق فرایند بدست می ایند را دارد.

 

مدت اعتبار ورقه اختراع

 

اعتبار گواهینامه اختراع پس از 20 سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه اختراع منتفی می شود البته حفظ گواهینامه اختراع در این 20 سال منوط به پرداخت اقساط سالیانه می باشد.

 

اختراعات غیر قابل ثبت(استثنائات اختراع)

 

طبق ماده 4 قانون موارد زیر از حیطه حمایت از اختراعات خارج است

 

الف – کشفیات، نظریه های علمی، روشهای ریاضی و آثار هنری

 

ب – طرحها و قواعد با روشهای انجام کارتجاری و سایر فعالیتهای ذهنی و اجتماعی

 

ج- روشهای تشخیص و معالجه بیماریهای انسان یا حیوان این بند شامل فرآورده های منطبق با تعریف اختراع و مورد استفاده در روشهای مزبور نمی شود

 

د- منابع ژنتیک و اجراء ژنتیک تشکیل دهنده آنها و همچنین فرآیندهای بیولوژیک تولید آنها

 

ه – آنچه قبلا در فنون و صنایع پیش بینی شده باشد

 

فن یا صنعت قبلی عبارت است از هر چیزی که در نقطه ای از جهان از طریق انتشار کتبی یا شفاهی یا از طریق استفاده عملی و یا هر طریق دیگر قبل از تقاضا و یا در موارد حق تقدم ناشی از اظهارنامه ثبت اختراع افشاء شده باشد. در صورتی که افشاء اختراع ظرف مدت 6 ماه قبل از تاریخ تقاضا یا در موارد مقتضی قبل از تاریخ تقاضا یا در موارد مقتضی قبل از تاریخ حق تقدم اختراع صورت گرفته باشد مانع ثبت نخواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 4110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت در مناطق آزاد را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

مزایای مناطق آزاد

– معافیت مالیاتی 20 ساله برای هر نوع فعالیت اقتصادی

 

– ورود اتباع خارجی بدون اخذ روادید

 

– صد در صد مالکیت خارجی

 

– تضمین و حمایت قانونی از سرمایه گذاری خارجی

 

– عدم محدودیت در انتقال ارز به دیگر مناطق آزاد ایران با سایر کشورها

 

– خدمات پولی و بانکی انعطاف پذیر

 

– خدمات گسترده بانکی و بیمه ای (دولتی/خصوص)

 

– انجام معاملات ارزی آسان

 

– فعالیت «بورس اوراق بهادار» و «بورس نفت و محصولات پتروشیمی»

 

– معافیت از حقوق گمرکی برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی واحدهای تولیدی

 

– ثبت سهل و آسان شرکتها، موسسات صنعتی، موسسات فرهنگی و مالکیت معنوی

 

– تشریفات ساده برای صادرات مجدد و ترانزیت کالا

 

– مقررات آسان برای ورود کالاهای مجاز

 

تفاوت مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری

 

برخی از مهم ترین تفاوت های مناطق آزاد و ویژه را می توان در موارد زیر خلاصه کرد: معافیت مالیاتی به مدت 15 سال در مناطق آزاد وجود دارد و در مناطق ویژه اقتصادی تخفیف مالیاتی طبق مقررات داخل کشور است.

 

خرده فروشی کالا در مناطق ویژه اقتصادی فقط برای اتباع خارجی امکان پذیر است لیکن در مناطق آزاد خرده فروشی برای اتباع خارجی و داخلی امکان پذیر می باشد .

 

مقررات روادید برای اتباع خارجی در مناطق ویژه بر اساس ضوابط داخل کشور است ولی در مناطق آزاد روادید در مرزهای ورودی اعطاء می شود. مقررات کار و بیمه اجتماعی در استخدام داخل کشور است ولی در مناطق آزاد روادید در مرزهای ورودی اعطاء می شود.

 

مقررات کار و بیمه اجتماعی در استخدام اتباع خارجی در مناطق آزاد تابع مقررات خاص مناطق می باشد ولی در مناطق ویژه اقتصادی تابع مقررات داخل کشور است.



:: بازدید از این مطلب : 4015
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت تضامنی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

یكی دیگر از شركتهایی كه بعداز شركت سهامی خاص و شركت با مسئولیت محدود در امور تجارتی مورد استقبال واقع می شود شركت تضامنی است شركت تضامنی از جمله شركتهای شخصی محسوب گردیده و شخصیت شركا نقش بسیار مهمی در این نوع شركت ایفا می نماید.

 

شاید شما هم عنوان شرکت «تضامنی» را روی سردر مغازه‌های صرافی دیده‌ باشید، خوب است بدانید که این قالب برای آن دسته از فعالیت‌های تجاری مفید است که صاحبان آن می‌خواهند اعتماد دیگران را به خود جلب کنند. به طور کلی در شرکت تضامنی حداقل ۲ نفر حضور دارند که این شرکت را تشکیل می‌دهند و پذیرفته‌اند که مسئولیت تضامنی داشته باشند. بنابراین در صورتی که دارایی شرکت برای تادیه تمام قرض‌های آن کافی نباشد، هریک از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض شرکت می شود.

 

در اسم شرکت تضامنی باید عبارت (شرکت تضامنی) و لااقل اسم یک نفر از شرکا ذکر شود. در صورتی که اسم شرکت مشتمل بر اسامی تمام شرکا نباشد باید بعد از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده است عبارتی از قبیل (و شرکا) یا (و برادران) قید شود.

 

مراحل ثبت شرکت تضامنی

 

برای تشکیل این شرکت دو کار اصلی تنظیم شرکت‌نامه و ثبت آن در اداره ثبت شرکت‌ها لازم است. اما خوب است بدانید که در کنار این دو مرحله مهم، باید به موضوع‌های دیگری هم هنگام ثبت شرکت تضامنی توجه داشته باشید.

 

برای تشکیل شرکت تضامنی باید حداقل دو نفر پیشقدم شوند. شرکای این شرکت لازم است عاقل، بالغ و رشید باشند؛ اما تاجر بودن آنان لازم نیست. علاوه بر اشخاص حقیقی که من و شما هستیم، اشخاص حقوقی مثل شرکت‌های دیگر هم می‌توانند به عنوان شریک یک شرکت تضامنی وارد میدان شوند.



:: بازدید از این مطلب : 4320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت تعاونی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید. 

شركت های تعاونی شركت هایی هستند كه تمام یا حداقل ٥١% سرمایه به وسیله اعضا دراختیار شركت تعاونی قرار گیرد و وزارتخانه ها سازمان ها شركتهای دولتی و وابسته به دولت و تحت پوشش دولت بانكها شهرداریها شوراهای اسلامی كشوری بنیاد مستضعفان مستضعفان و سایر نهادهای عمومی می توانند جهت اجرای بند ٢ اصل ٤٣ قانون اساسی از راه وام بدون بهره یا هر راه مشروع دیگر از قبیل مشاركت مضاربه مزارعه مساقات اجاره به شرط تملیك بیع شرط فروش اقساطی و صلح اقدام به كمك در تامین یا افزایش سرمایه شركتهای تعاونی نمایند بدون آنكه عضو باشند.

 

تعاونی های تولید شامل تعاونی های مربوط به كشاورزی دامداری دامپروری و پرورش و غیره تعاونی های توزیع شامل تعاونی هایی می شوند كه نیاز مشاغل تولیدی یا مصرف كنندگان عضو خود را در چهار چوب مصالح عمومی و به منظور كاهش هزینه ها و قیمت ها تامین می نمایند.

 

مراحل تشکیل شرکت تعاونی

 

1- تعیین موضوع مناسب فعالیت شرکت با توجه به علاقه و توانمندیهای متقاضیان و نیاز منطقه ای.

 

2- تعیین تعداد متقاضیان اولیه برای تشکیل تعاونی.

 

3- تنظیم و تقدیم درخواست تشکیل تعاونی به همراه معرفی سه نفر بعنوان هیئت موسس از میان اعضای اولیه و سپس تکمیل فرم کلیات پیشنهادی مورد نظر و ارائه مدارک مورد نیاز.(شامل تصویر شناسنامه هیئت موسس – تصویر مدارک تحصیلی و یا تجربی در ارتباط با طرح پیشنهادی – تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت).

 

4- دریافت موافقتنامه اولیه تاسیس تعاونی از اداره کل تعاون استان تهران یا ادارات تعاون شهرستانهای ذیربط برای تشكیل هر شركت تعاونی، بدواً لازم است عده ای مركب از حداقل 7 نفر متقاضی حائز شرایط قانونی مربوط جهت عضویت در آن، جلسه مجمع عمومی مؤسس را بر اساس مفاد ماده 31 و 32 قانون بخش تعاونی جمهوری اسلامی ایران تشكیل داده و سه نفر را از بین خود به عنوان هیئت مؤسس مامور تمهید مقدمات تشكیل تعاونی از جمله تهیه كلیات طرح پیشنهادی و اساسنامه، دعوت به عضویت افراد واجد شرایط و برگزاری اولین مجمع عمومی عادی (در صورت موافقت وزارت/ اداره كل تعاون با تشكیل تعاونی) نمایند.

 

هیئت مزبور پس از مطالعات و بررسیهای كافی طرحی مشتمل بر توجیه ضرورت تشكیل تعاونی، اعلام تعداد و مشخصات داوطلبان اولیه عضویت (و مهارت ها و تخصصهای آنان در تعاونی های تولیدی) نحوه تدارك سرمایه و دیگر امكانات مورد نیاز برای تشكیل و شروع فعالیت تعاونی، قید میزان سهمی كه هر عضو باید در جهت تامین سرمایه شركت (با تعیین مقدار لازم التادیه) خریداری نماید، اعلام نام بانك یا مؤسسه اعتباری كه در نظر است اقدام به افتتاح حساب جاری در آن شود، شرح میزان و نحوه سرمایه گذاری و مشاركت وزارتخانه، سازمان و یا شركت دولتی، وابسته یا تحت پوشش دولت، بانكها، نهاد انقلاب اسلامی و یا تعاونی دیگر (در صورتیكه واحدی از واحدهای مزبور قبول سرمایه گذاری و مشاركت نموده باشند تهیه نموده و ضمن معرفی نماینده تام الاختیار به وزارت/ اداره كل تعاون ارائه كند).



:: بازدید از این مطلب : 4021
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()