نوشته شده توسط : ali
تاریخ انتشار : دو شنبه 13 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تاریخ انتشار : شنبه 11 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت شرکت سریع و ارزان

ثبت شرکت آنلاین و تخصصی

ثبت تخصصی برند



:: بازدید از این مطلب : 631
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 9 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تاریخ انتشار : یک شنبه 5 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تاریخ انتشار : چهار شنبه 1 بهمن 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت شرکت آنلاین و تضمینی

ثبت سریع برند

ثبت برند سریع و آنلاین

ثبت برند فوری و ارزان

 



:: بازدید از این مطلب : 635
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 29 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تاریخ انتشار : شنبه 27 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت ارزان شرکت

ثبت آنلاین برند

ثبت برند سریع و تخصصی

ثبت برند فوری و آنلاین

ثبت برند آنلاین و vip

ثبت برند تضمینی و تخصصی



:: بازدید از این مطلب : 589
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 21 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت فوری شرکت

ثبت برند سریع و ارزان

ثبت برند فوری و ارزان



:: بازدید از این مطلب : 567
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 18 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تاریخ انتشار : سه شنبه 16 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تاریخ انتشار : یک شنبه 14 دی 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت تخصصی برند

ثبت برند سریع و ارزان

ثبت برند سریع و آنلاین

ثبت برند سریع و تضمینی



:: بازدید از این مطلب : 742
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 10 آذر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تاریخ انتشار : سه شنبه 20 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تاریخ انتشار : شنبه 10 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali




 یکی از بازی های جذاب به خصوص برای دختربچه ها، عروسک بازی است . عروسک ها، نقش بسیار موثری در شکل دهی شخصیت کودکان دارند به طوری که در بازی های کودکانه، خود را به جای عروسک می گذارند و از ظاهر یا لباس عروسک الگو می گیرند. عروسک ها قدرت تفکر و نقش پذیری کودکان در آینده را نیز حتی تعیین می کنند و با تاثیر بر روح و روانشان دنیای فردای آنان را نیز مدیریت می کنند.
صنعت عروسک سازی، دنیای شگرفی است ؛ از سویی بسیار متنوع است و از سویی دیگر ، محصولات آن کالایی فرهنگی محسوب می شود . چرا که ، بازتاب فرهنگ و سنن گوناگون در عروسک، از آن رسانه ای قدرتمند ساخته است که می تواند به احیاء و حفظ ویژگی های منحصر هر قوم و خطه کمک نموده و این سنت را از خطر یکسان شدن نجات دهد.

اینک با توجه به جایگاه ویژه و انکار ناپذیری که عروسک ها از دیرباز در زندگی بشر داشته اند؛ این مساله قابل طرح است که برندهای عروسک چگونه به وجود می آیند و سرانجام این برندها چه تضمیناتی برای حمایت از مشتریان و مصرف کنندگان خواهند داشت ؟
امروزه، طراحان ، هنرمندان و صاحبان برندهای شناخته شده در سرتا سر جهان ، عروسک های متفاوت و متنوعی را با خلاقیت خود طراحی نموده و ازین طریق ، احساسات و اندیشه های خود را با قشر عظیم کودکان به اشتراک می گذارند.
یکی از مهم ترین رازهای موفقیت آن ها در جذب مخاطب ، انتخاب نام خلاقانه برای برند مورد نظر می باشد. انتخاب نام برای برند عروسک ها ، دنیایی است سرشاز از هیجان ؛ هیجان خلق و نوآوری .
شما نیز می توانید ایده پردازی کرده و شخصیت های جدیدی را به همراه نام های مبتکرانه و جذاب بسازید. از آن جا که مخاطبان شما ، کودکان می باشند اسم هایی را انتخاب کنید که توانایی ارتباط با این قشر را داشته باشد.
هر برند موفقی یک داستان جذاب نیز در پشت پرده دارد. تعریف و توجه به داستان برند ، سبب ایجاد تمایز می شود و به ارزش و شخصیت برندتان می افزاید. خیلی از کودکان ، عاشق گوش دادن به داستان هایی هستند که عروسک ها قهرمان آن ها هستند. بی شک، شخصیت دادن به برند، راهکار ویژه ای است که می توانید با تکیه بر آن ، برند خود را منحصر به فرد نموده و از سایر برندها متمایز کنید.

ثبت برند
لازم به توضیح است، انتخاب نام برند ، تابع شرایط خاصی است که در قوانین کشورهای مختلف با توجه به عرف جامعه ، عفت عمومی ، اخلاق حسنه ، مصالح کشور و رعایت مسائل مذهبی و اخلاقی محدودیت هایی برای آن پیش بینی شده است. ذیلاَ به بررسی علاماتی می پردازیم که به موجب قوانین ایران، ثبت آن ها ممنوع است :
الف- علائمی که نتواند کالاها یا خدمات یک موسسه را از کالاها و خدمات موسسه دیگر متمایز سازد.
ب- خلاف موازین شرعی یا نظم عمومی یا اخلاق حسنه باشد.
ج- مراکز تجاری یا عمومی را به ویژه در مورد مبدا جغرافیایی کالاها یا خدمات یا خصوصیات آن ها گمراه کند.

د- عین یا تقلید نشان نظامی ، پرچم یا سایر نشان های مملکتی یا نام یا نام اختصاری یا حروف اول یک نام یا نشان رسمی متعلق به کشور، سازمان های بین الدولی یا سازمان هایی که تحت کنوانسیون های بین المللی تاسیس شده اند، بوده یا موارد مذکور یکی از اجزاء آن علامت باشد، مگر آن که توسط مقام صلاحیتدار کشور مربوط یا سازمان ذی ربط اجازه استفاده از آن صادر شود.
ه- عین یا به طرز گمراه کننده ای شبیه یا ترجمه یک علامت یا نام تجاری باشد که برای همان کالاها یا خدمات مشابه متعلق به موسسه دیگری در ایران معروف است.
و- عین یا شبیه آن قبلاَ برای خدمات غیر مشابه ثبت و معروف شده باشد. مشروط بر آن که عرفاَ میان استفاده از علامت و مالک علامت معروف ارتباط وجود داشته و ثبت آن به منافع مالک علامت قبلی لطمه وارد سازد.


ز- عین علامتی باشد که قبلاَ به نام مالک دیگری ثبت شده و با تاریخ تقاضای آن مقدم یا دارای حق تقدم برای همان کالا و خدمات و یا برای کالا و خدماتی است که به لحاظ ارتباط و شباهت موجب فریب و گمراهی شود.
علاوه بر این موارد، برای ایجاد یک برند قانونی لازم است چندین اصل زیر را در نظر داشته باشید :
1- اگر می خواهید نام برند شما فارسی باشد باید یک مستند معنایی در لغت نامه دهخدا داشته باشد.
2- اسامی و علائم مشهور و شناخته شده غیرقابل ثبت هستند.
3- اسامی خاص و ساختگی شانس بسیار بالایی برای ثبت دارند.
4- صفت ها و اسم هایی که نشانگر توصیف می باشند و یا عام هستند به تنهایی قابل ثبت نیستند.
5- در صورت نبودن عین نام در طبقه کالای درخواستی، استفاده از نام های چند سیلابی و ترکیبی ، از شانس بالایی برای ثبت برخوردارند.
6- شباهت نزدیک به 50% با نام های تجاری دیگر امکان ثبت علامت را بسیار ضعیف می کند.
7- در صورت عدم ثبت برند در طبقات مورد درخواست، علامت می تواند یک کلمه و یا ترکیبی از کلمات و اعداد و سمبل ، طرح ، رنگ ، شکل و ... باشد.
8- عنوان یا نام علامت می تواند فارسی، لاتین و یا ترکیبی از کلمات و حروف فارسی و لاتین باشد.
9- اعداد چه به صورت فارسی و چه به صورت لاتین به تنهایی به هیچ وجه امکان ثبت ندارند.

ثبت برند عروسک سازی
شایان ذکر است ، برند تجاری شما در کنار یک شکل یا لوگو قابل ثبت می باشد و پیشنهاد ما نیز به شما همین است .
لوگو یک نشان گرافیکی است که می تواند به صورت علامت ، سمبل ، نوشتار و یا ترکیبی از این ها طراحی شود. مانند لوگوی باب اسفنجی . لذا ، طراحی لوگوی زیبا و کارآمد اهمیت بسزایی در محبوبیت یک برند در نظر مخاطبان دارد و بدین شکل برند مورد نظر در ذهن آن ها بهتر و سریعتر جای می گیرد.
در ادامه ، به بررسی روند ثبت برند می پردازیم.
جهت ثبت نمودن برند ، لازم است به سایت مرکز مالکیت معنوی مراجعه نموده و اقدام به تکمیل اظهارنامه ثبت برند نمایید و مدارکی همچون کپی شناسنامه و کارت ملی متقاضی یا متقاضیان ، مجوز فعالیت ، کارت بازرگانی ( اگر قصد ثبت نمودن برند خود به صورت لاتین را دارید ) و همچنین نمونه برند خود به اندازه 6 در 6 سانتیمتر را در سامانه فوق بارگذاری نمایید.
بعد از تکمیل اظهارنامه و ارائه مدارک ، کارشناس مربوطه رسیدگی نهایی کرده و نتیجه را اعلام می نماید.نتیجه ممکن است ثبت کردن برند ( صدور آگهی نوبت اول ) ، اخطار نقص و یا رد آن باشد. لذا چنانچه ایرادی وجود نداشته باشد در این صورت می بایست نسبت به ارائه مدارک و واریز هزینه انتشار روزنامه رسمی مرحله اول از طریق سامانه اقدام نمود.
با واریز نمودن هزینه انتشار و منتشر شدن آن و سپری شدن 30 روز از تاریخ انتشار روزنامه رسمی مرحله اول، در صورتی که به تقاضای ثبت علامت اعتراض نشده باشد ، می بایست نسبت به پرداخت هزینه مرحله دوم انتشار روزنامه رسمی ثبت برند و هزینه حق الثبت اقدام نمایید .
در مرحله آخر، لازم است به مرکز مالکیت معنوی مراجعه نموده و سند برند خود را تحویل بگیرید. علامات تجاری که به ثبت می رسند تا مدت ده سال از تاریخ تنظیم اظهارنامه ، اعتبار ثبت دارند. با تقاضای مجدد صاحب علامت در پایان مدت، مجدداَ برای ده سال دیگر به حالت انحصاری باقی می مانند.
با توجه به آنچه گفته شد، امروز برند و مارک و کاربری آن ها تقریباَ فراگیر شده است و استفاده از آن تضمین حقوق مشتریان و مصرف کنندگان را به همراه دارد. چرا که در بازار معاملات و جهان اقتصاد، عملاَ وظیفه اساسی علامت تجاری یا برند ، عبارت است از معرفی و شناساندن اصالت تجاری تولیدات یا خدمات مطلوب . با این هدف که برای مشتری و مصرف کننده، امکانات انتخاب محصولات بهتر مارک دار به وسیله برند را فراهم سازد.
حال اگر مصرف کننده با انتخاب و مصرف محصول دارای برند به هدف مثبت خود برسد، نسبت به آن برند وفادار خواهد ماند و اگر به هدف خود دسترسی پیدا نکند ، به طور مسلم به دنبال انتخاب دیگری خواهد رفت و مارکی را که تجربه کرده و مفید تشخیص نداده باشد، کنار می گذارد و حتی ممکن است به زیان آن برند تبلیغ کرده و به اعتبار و ارزش آن برند لطمه وارد کند .
بنابراین صاحب برند برای حفظ اعتبار خود و توفیق در میدان رقابت مشروع اقتصادی و حفظ مشتریان و مصرف کنندگان و از دست ندادن آن ها و همچنین حفظ منافع خود و مشتریان، لازم است به اصالت تولید و کیفیت محصولات و خدمات توجه و دقت کافی داشته باشد و موجبات دلسردی و یاس مصرف کنندگان را فراهم نسازد.
با این ترتیب باید محصولات برند دار، اصالت و کیفیت تولید دائم و پایدار داشته باشد و این کیفیت و اصالت تولیدات و خدمات هرگز موقتی نباشد تا انتظارات مشتری برآورده شده و سبب جلب مشتریان بیشتری نیز گردد. یعنی ادامه این رویه به نفع تولیدکنندگان و ارائه کنندگان خدمات است ؛ زیرا باعث می شود که از بی اعتقادی مصرف کنندگان جلوگیری شود و آنان را نسبت به مصرف محصولات و استفاده از خدمات صاحب برند و لوگو وفادار نگاه دارد.
ایجاد برند و حمایت از آن از طریق ثبت ، باعث تشویق تولیدکنندگان کالا و ارائه کنندگان خدمات در جهت حفظ کیفیت محصولات و سبب سوق دادن آنان به سمت ارتقاء کیفیت تولیدات و خدمات خواهد شد. بنابراین در عمل و در میدان رقابت مشروع اقتصادی ، یکی از نقش های برند ، تضمین کیفیت است اما ضمانت اجرای عملی تخلف صاحب برند در کیفیت تولید کالا همان فرار مشتری، مصرف نشدن محصول و در نتیجه شکست بازار فروش کالا و ضربه شدید وارد شدن به محصول صاحب برند است . به عبارت دیگر ، ضمانت اجرای مطمئن و موثر کیفیت تولید محصولات مارک دار همان ضمانت اجرای اقتصادی است که از طریق بازار به صاحب برند تحمیل می شود و تخلف به قیمت از دست دادن مشتری منجر خواهد شد.



:: بازدید از این مطلب : 671
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali




تکه دوزی وسیله تزیینی کوچکی است که در سطح دیگری به کار برده می شود. هنر تکه دوزی که اصطلاحاَ به آن خاتمی دوزی، لندره دوزی و یا چهل تکه دوزی هم گفته می شود از قدیم در بین مردم طرفداران بسیاری داشته

است.
اگر نگاهی به وسایل خانه تان بیندازید احتمالاَ نمونه هایی از آن را خواهید دید. در قدیم برای دوخت دستگیره و وسایل دیگر پارچه های اضافی را به هم می دوختند ، اما امروزه این هنر جای خود را بیشتر باز کرده است بطوریکه

هر روزه شاهد مدل های متنوع تری از این هنر هستیم . اما سوالی که ممکن است در این رابطه مطرح شود این است که شرکت های تکه دوزی چگونه به ثبت می رسند و اصولاَ تاسیس شرکت تکه دوزی چه مزایا و امتیازاتی را

با خود به همراه دارد ؟ اطلاعات لازم در مورد ثبت و تاسیس شرکت تکه دوزی را می توانید در این مقاله به دست آورید.
فرآیند ثبت شرکت تکه دوزی

اولین نکته در راه اندازی یک شرکت ، این است که باید یک شریک تجاری خوب پیدا کنید . ثبت کردن شرکت تک نفره طبق قانون مجاز نیست و حداقل تعداد شریک لازم برای تشکیل شرکت ، 2 شخص می باشد. البته ، استفاده از

پدیده شرکت تجاری متضمن مزایایی است که مسلماَ فعالیت فردی دربرندارد . مزایایی چون فراهم شدن سرمایه بیشتر و تجمع تخصص هایی گوناگون برای دستیابی به هدفی واحد . از سویی دیگر، در شرکت تجاری همه مسئولیت

ها به عهده یک نفر نخواهد بود که این موضوع به نفع تک تک شرکاء و از طرفی اشخاص طرف معامله با شرکت نیز خواهد بود .
پس از انتخاب شرکا و موضوع برای فعالیت شرکت خود، می توانید با استفاده از هشت نوع قالب ثبتی ( شرکت با مسئولیت محدود، شرکت سهامی خاص، شرکت سهامی عام، شرکت تضامنی، شرکت نسبی، شرکت مختلط سهامی،

شرکت مختلط غیرسهامی ، شرکت تعاونی ) شرکت را به ثبت برسانید. اما از مناسب ترین قالب ها برای این فعالیت ، شرکت بامسئولیت محدود و سهامی خاص می باشد.
متقاضیان ثبت این نوع شرکت ، باید به این نکات توجه داشته باشند که فعالیت در زمینه صنایع دستی، مستلزم اخذ مجوز از وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ( اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مربوطه ) می باشد.
لازم به ذکر است، اصولاَ مدرک تحصیلی در ثبت نمودن شرکت تاثیرگذار نمی باشد مگر فعالیت در موضوعاتی که منوط به ارائه مدرک تحصیلی باشد. در ادامه ، توجه علاقه مندان به سرمایه گذاری و تاسیس شرکت تکه دوزی را

به مطالعه دو شرکت متداول و رایج ثبتی جلب می نماییم.
ثبت شرکت تکه دوزی با مسئولیت محدود

شرکت با مسئولیت محدود، بین دو یا چند نفر برای انجام امور تجاری تشکیل می شود که در آن مسئولیت هر یک از شرکا به میزان سرمایه ای است که در شرکت آورده است .
در اسم شرکت باید عبارت " با مسئولیت محدود " حتماَ قید شود؛ در غیر این صورت به تصریح قانون تجارت، در مقابل اشخاص ثالث، شرکت تضامنی محسوب خواهد شد و در نتیجه شرکای شرکت در برابر بدهی های آن

متضامناَ مسئول خواهند بود. ضمناَ اسم هیچ کدام از شرکا نباید به همراه نام شرکت آورده شود والا شریکی که اسم او قید شده است، در مقابل اشخاص ثالث ، حکم شریک ضامن در شرکت تضامنی را خواهد داشت.
سرمایه شرکا ممکن است نقدی یا غیرنقدی باشد و لازم است که تمام سرمایه نقدی پرداخت شود و تمام سهم الشرکه غیرنقدی قیمت گذاری و تسلیم شود. سرمایه شرکت با مسئولیت محدود را نمی توان به سهام تقسیم کرد؛ همچنین

سهم الشرکه شرکا را نیز نمی توان به شکل اوراق تجاری قابل انتقال درآورد.

ثبت شرکت تکه دوزی

لازم به ذکر است، در قانون تجارت حداقل سرمایه برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود پیش بینی نگردیده ، ولی در لایحه اصلاح قانون تجارت ( مصوب 1384 هیات وزیران ) در ماده 742، حداقل سرمایه نقدی برای

تشکیل یک شرکت با مسئولیت محدود، یکصد میلیون ریال تعیین شده که باید تماماَ به حساب شرکت در بدو تشکیل واریز شود.
اداره امور شرکت بر عهده مدیر یا مدیرانی است که شرکا آن ها را از بین خود یا از خارج، برای مدت محدود یا نامحدود انتخاب می کنند. برای شرکت با مسئولیت محدود، هر گاه تعداد شرکای آن دوازده نفر یا کمتر باشند،

بازرسی پیش بینی نشده است؛ ولی اگر تعداد شرکا سیزده نفر یا بیشتر باشد، هیئتی به نام هیئت نظار ، مرکب از سه نفر عضو تشکیل می شود.
برای تشکیل شرکت با مسئولیت محدود ، علاوه بر اظهارنامه ثبت و اساسنامه نیاز به تنظیم شرکتنامه و امضاء آن توسط شرکاء می باشد که پس از تسلیم مدارک نامبرده به اداره ثبت شرکت ها، مرحله ثبت آن شرکت در چارچوب

قانون تجارت آغاز و با درج آگهی تاسیس در روزنامه رسمی و یک روزنامه کثیرالانتشار محقق می گردد.
ثبت شرکت تکه دوزی سهامی خاص

شرکت سهامی خاص، شرکتی است که سرمایه آن به سهام تقسیم شده و مسئولیت صاحبان سهام ، محدود به مبلغ اسمی سهام آنان است. تعداد سهامداران شرکت سهامی خاص نباید از سه نفر کمتر باشد. ایجاد چنین شرکتی برای

مقاصد گوناگون انجام می شود اما بیشتر برای امور تجاری مهم مناسب است.
لازم است بلافاصله قبل از نام شرکت یا بعد از آن عنوان " شرکت سهامی خاص " در تمام اوراق و اطلاعیه ها و آگهی های آن به طور روشن و خوانا نوشته شود. سرمایه اولیه شرکت در موقع تاسیس نباید از یک میلیون ریال

کمتر باشد. تمام سرمایه شرکت سهامی خاص را باید خود موسسان تامین کنند که ممکن است به صورت نقدی یا غیرنقدی باشد. پرداخت نقدی نباید کمتر از 35% بهای کل سهام باشد؛ ولی آورده غیرنقدی باید تماماَ ارزیابی و تسلیم

شود.
شرکت سهامی خاص دارای اساسنامه و ارکان سه گانه یعنی ( مجمع عمومی عادی و فوق العاده ، هیئت مدیره و بازرس یا بازرسان ، مرکب از اصلی و علی البدل و نیز مدیرعامل ) است.

ثبت شرکت

منافع شرکت به نسبت سهام ، بین سهامداران تقسیم می شود. یادآوری می کنیم که شرکت سهامی خاص نمی تواند ارواق قرضه منتشر کند و اصولاَ سهام آن قابل معامله در بازار بورس نیست.
برای تاسیس شرکت سهامی خاص، لازم است اظهارنامه ای که متضمن تعهد کلیه سهام و گواهی بانکی حاکی از پرداخت حداقل 35% کل سهام می باشد، به همراه ضمائم زیر به اداره مربوطه تسلیم شود.
1) اساسنامه شرکت که به امضاء کلیه سهامداران رسیده باشد.
2) صورتجلسه اولین مجمع عمومی مشتمل بر رسیدگی به سهام و انتخاب مدیران و بازرس یا بازرسان و اعلام قبولی آنان و ذکر نام روزنامه کثیرالانتشاری که هرگونه آگهی راجع به شرکت تا تشکیل اولین مجمع عمومی عادی

در آن منتشر خواهد شد.
پس از ثبت و تاسیس شرکت تکه دوزی، می توانید به مزایای ذیل دست پیدا کنید :
1- کسب اعتماد و اطمینان اشخاص ( ثبت نمودن شرکت به کسب و کار شما شکل قانونی و موجهی خواهد بخشید و افراد تمایل بیشتری به همکاری با یک مجموعه قانونی خواهند داشت ).
2- امکان شرکت در مناقصه و مزایده و قراردادهای دولتی ( توضیح آنکه شخص حقیقی نمی تواند به صورت تکی و بدون داشتن شرکت ثبت شده در مناقصات و مزایدات دولتی ثبت نام کند و این امر، تنها برای اشخاص حقوقی

مقدور است ) .
3- اخذ مجوزها ، امتیازات و اعتبارات از سازمان ها و نهادها ( وام )
4- اخذ و اعطاء نمایندگی رسمی ( اخذ نمایندگی از سایر شرکت ها منوط به ثبت نمودن شرکت است. برندهای معتبر داخلی و خارجی به لحاظ اجتناب از بروز مشکلات مالی و حقوقی، بیشتر با شرکت های ثبت شده که دارای

اعتبار قانونی هستند قرارداد همکاری امضا می نمایند ) .
5- امکان تبلیغات گسترده و پربازده ( این امر ، برای مجموعه شما در صورتی قابل استفاده می باشد که کسب و کار و نامتان را به صورت رسمی ثبت نموده باشید ) .
6- امکان ورود به عرصه های بین المللی ( از طریق راه اندازی و تاسیس شرکت می توانید کسب و کار خود را گسترش دهید و این هنر را با صادرات و اخذ کارت بازرگانی به جهانیان بشناسانید ) .



:: بازدید از این مطلب : 668
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali





شرکت تعاونی ، شرکتی است که برای مدت نامحدود به منظور رفع احتیاجات مشترک شرکا و بهبود وضع مادی و اجتماعی آنان تشکیل می شود. در این خصوص باید توجه داشت که :
- شخصیت حقوقی شرکت تعاونی با ثبت آن شکل می گیرد .

- در شرکت تعاونی، هدف شرکای شرکت از تاسیس آن، مشارکت برای تحصیل کالا و خدمات با قیمتی ارزان تر و حذف واسطه ها بین تولیدکننده و مصرف کننده است ؛ به عبارت دیگر، اشخاص از تاسیس شرکت تعاونی، به دنبال کسب نفع و سودآوری برای اعضاء نیستند ؛ بلکه به دنبال همکاری و تعاون در جهت کاهش هزینه ها و جلوگیری از مضرات احتمالی اند.
موضوع شرکت تعاونی ممکن است یک یا چند منظوره باشد و بر همین اساس، می توان شرکت تعاونی را به انواع ذیل تقسیم نمود :
الف- شرکت تعاونی تولید محصولات صنعتی و کشاورزی
ب- شرکت تعاونی مصرف
ج- شرکت تعاونی ساختمان مسکن
د- شرکت تعاونی بیمه محصولات و حیوانات
ه- شرکت تعاونی نمایندگی کارخانجات و موسسات تولیدی
همان طور که ملاحظه می شود، موضوع شرکت های تعاونی ممکن است اقدام به عملیات ساختمانی و ایجاد مسکن باشد که بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی ، این موضوع فعالیت بسیار فعال بوده است.
اعضا شرکت تعاونی مسکن ، ممکن است اشخاص حقیقی یا حقوقی باشند. حداقل تعداد اعضا هفت نفر است. هم اشخاص حقیقی و هم اشخاص حقوقی می توانند عضو تعاونی باشند به شرط آنکه ایرانی باشند، محجور نباشند، منع قانونی نداشته باشند و در تعاونی مشابه عضو نباشند. دارا بودن مدرک تحصیلی برای ثبت و تاسیس شرکت تعاونی مسکن در حوزه های عمران و شهرسازی و یا مدیریت شهری الزامی نیست اما بهتر است حداقل یک نفر از اعضا فارغ التحصیل از دانشگاه در رشته های تحصیلی مرتبط باشد. سایر موسسین همین که در این زمینه تجربه و صلاحیت خود را به اثبات برسانند کفایت می کند.
شرکت های تعاونی مسکن دارای ارکانی از قبیل مجمع عمومی، هیئت مدیره و بازرسین می باشند. در این شرکت مانند شرکت سهامی، سرمایه شرکت به قطعات مساوی به نام سهم تقسیم می شود که هر شریک ، صرف نظر از میزان آورده اش ، فقط دارای یک رای است.

 


 

در تعاونی ها، مسئولیت اعضا محدود به میزان سهمی است که از سرمایه شرکت خریداری یا تعهد نموده است . سرمایه شرکت نامحدود و سهام آن با نام است. نقل و انتقال سهام به غیرعضو مجاز نیست .
اعضای تعاونی باید حداقل سهام لازم برای عضویت که در اساسنامه مقرر شده است را بخرند و کتباَ تعهد دهند که مقررات اساسنامه را رعایت خواهند کرد و نهایتاَ درخواست عضویت بدهند.
دولت نمی تواند عضو تعاونی باشد.
اعضا در تمامی امور تعاونی حق نظارت دارند اما حق دخالت ندارند. عضویت اعضا در تعاونی آزاد است یعنی می توانند هر وقت خواستند با رعایت شرایط قانونی عضو تعاونی شوند و هر وقت خواستند از تعاونی خارج گردند و هیچ کس نمی تواند خروج آن ها را منع کند. البته اگر با خروج خود از تعاونی باعث ورود خسارتی شود باید ضرر وارده به تعاونی را جبران نمایند.
اعضای تعاونی ها را می توان به دو گروه متخصص و غیرمتخصص تقسیم کرد. اعضای متخصص اگر قصد استعفا داشته باشند باید مراتب را 6 ماه قبل به اطلاع تعاونی برسانند البته این قید فقط در تعاونی های تولیدی لازم الرعایه است. انتقال سهم به سایر اعضا یا افراد خارج از شرکت تعاونی با رعایت قانون و مفاد اساسنامه منعی ندارد.
به موجب تبصره 3 ماده 3 آیین نامه اجرایی قانون بخش تعاونی اقتصاد مصوب 1392، حداقل سرمایه برای تشکیل شرکت تعاونی نباید از ده درصد سرمایه گذاری مورد نیاز کم تر باشد و اگر در سایر قوانین و مقررات برای موضوع فعالیت حداقل میزان سرمایه تعیین شده باشد رعایت آن الزامی است. اما به طور کلی، به منظور ثبت شرکت تعاونی عام ، یکصد میلیون ریال و برای ثبت شرکت تعاونی خاص 10 میلیون ریال پیش بینی شده است.
شرکت تعاونی عام ، شرکتی است که عضویت آن برای همه آزاد می باشد و موسسین یا شرکت باید برای تامین قسمتی از سرمایه اولیه و یا افزایش سرمایه شرکت سهام آن را به عموم عرضه نمایند و شرکت تعاونی خاص شرکتی است که عضویت در آن منحصراَ برای گروهی خاص از قبیل :
کارگران ، کارمندان ، کشاورزان ، ایثارگران ، زنان ، مشاغل خاص و نظایر این ها آزاد باشد.
شرکت تعاونی یا در قالب شرکت های سهامی یا مطابق مقررات اساسنامه مصوب تشکیل می گردد. زمان تشکیل شرکت تعاونی، زمانی است که حداقل یک سوم سرمایه آن تادیه و در صورتی که به صورت غیرنقدی و جنسی باشد، تقویم و تسلیم شده باشد.
اساسنامه شرکت تعاونی باید شامل نام با قید کلمه تعاونی، هدف ، موضوع ، نوع ، حوزه عملیات ، مدت ، مرکز اصلی ، نشانی ، میزان سرمایه ، مقررات مربوط به اعضا ، ارکان ، مقررات مالی و کار، انحلال و تصفیه ، حداقل و حداکثر اعضا به نسبت سرمایه و فرصت اشتغال و نوع فعالیت و ... باشد.
نحوه ثبت شرکت تعاونی مسکن

ثبت شرکت تعاونی منوط به ارائه مجوز وزارت تعاون است. برخلاف سایر شرکت های تجاری، متقاضیان ثبت این نوع تعاونی ، ابتدا باید به اداره تعاون مراجعه نموده و پس از ارائه طرح توجیهی و درخواست تاسیس، در صورت موافقت با تاسیس شرکت ، اداره تعاون ، موافقت نامه تشکیل را صادر و همراه با سایر مدارک لازم جهت ثبت کردن شرکت تعاونی به اداره ثبت شرکت ها ارسال می نماید. اداره تعاون ممکن است برای ثبت نمودن شرکت تعاونی مسکن در برخی از شهرها با اداره مسکن و نوسازی جهت ارائه مجوز ارتباط برقرار نماید.
جهت ثبت کردن شرکت تعاونی، مدارک و اوراق ذیل بایستی توسط هیات مدیره همراه با درخواست خود تحویل اداره تعاون گردد :
- اساسنامه مصوب شرکت
- دعوتنامه تشکیل اولین مجمع عمومی عادی

 



- صورتجلسه اولین مجمع عمومی عادی ، دایر بر تصویب اساسنامه و انتخاب اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان .
- صورتجلسه راجع به جلسه اولین هیات مدیره دایر بر انتخاب رئیس و نایب رئیس و منشی هیات مدیره ، انتخاب صاحبان امضاهای مجاز و اسامی و مشخصات آن ها و انتخاب مدیر عامل.
- فهرست اسامی و مشخصات داوطلبان تشکیل تعاونی .
- فهرست اسامی حاضران در اولین مجمع عمومی عادی که حاوی امضای آن ها باشد.
- فهرست اسامی و مشخصات و نشانی اعضای اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان اعم از اصلی و علی البدل و مدیر عامل که حاوی امضای آن ها باشد.
- مدارک مربوط به تقویم و تسلیم آن مقدار از سرمایه که به صورت جنبی بوده است.
- قبولی کتبی اعضای اولین هیات مدیره و بازرس یا بازرسان
- رسید پرداخت مقدار وجوه لازم التادیه سرمایه تعاونی ، طبق اساسنامه
هیات مدیره تعاونی پس از ثبت ، می بایست نسبت به اخذ پروانه تاسیس اقدام نماید.
 مدارک لازم جهت اخذ پروانه تاسیس به قرار ذیل است

- فتوکپی مدارک ثبت تعاونی که از مرجع ثبت دریافت شده است.
- تقاضانامه ای برای اخذ پروانه تاسیس که به عنوان اداره تعاون نوشته شده است.
- نسخه ای از روزنامه رسمی که آگهی تشکیل شرکت تعاونی در آن چاپ شده است.
ناگفته نماند ، وفق ماده 5 قانون شرکت های تعاونی ، شرکت های مزبور که طبق مقررات تشکیل و اساسنامه آن ها به تصویب شورای عالی تعاون کشور می رسند از پرداخت حق الثبت و تمبر سهام و مالیات بر درآمد معاف خواهند بود.
برخی از تسهیلات دولت نسبت به شرکت های تعاونی

1- دولت موظف است به گونه ای که زمینه اداره یا دخالت در اداره تعاونی ها فراهم نیاید با بخش تعاونی همکاری نموده و امکانات و تسهیلات لازم را با هماهنگی وزارت تعاون در اختیار آن ها قرار دهد.
2- دولت می تواند با استفاده از منابع بودجه ای یا منابع بانکی با تضمین دولت، وام بدون بهره در اختیار تعاونی قرار دهد و اموال منقول و یا غیرمنقول و وسایل و امکانات لازم را به قیمت عادله به طور نقد و یا اقساط برای تشکیل و تقویت تعاونی ها به آن ها بفروشد و یا به آن ها اجازه دهد و یا اقدام به عقد اجاره به شرط تملیک بنماید و یا سهام شرکت ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و بانک ها و مصادره و ملی شده را به تعاونی ها منتقل نماید.
3- دولت و کلیه سازمان های وابسته موظفند در اجرای طرح ها و پروژه های خود در شرایط مساوی اولویت را به بخش تعاونی بدهند.
4- بنا بر ماده 17 ق. ب. ت، وزارتخانه ها، سازمان ها ، شرکت های دولتی و وابسته به دولت و تحت پوشش دولت، بانک ها ، شهرداری ها ، شوراهای اسلامی کشوری، بنیاد مستضعفان و سایر نهادهای عمومی می توانند از راه وام بدون بهره یا هر راه مشروع دیگر از قبیل مشارکت ، مضاربه ، مزارعه ، مساقات ، اجاره ، اجاره به شرط تملیک ، بیع شرط ، فروش اقساطی و صلح ، اقدام به کمک در تامین و یا افزایش سرمایه شرکت های تعاونی بنمایند.
5- دولت می تواند واحدهای صنعتی یا کشاورزی یا خدماتی و امثال آن را که اموال عمومی است و در اختیار دارد به صورت ذیل در اختیار شرکت های تعاونی قرار دهد :
الف- واحدهای مذکور را به صورت حبس موقت یا مادام که تعاونی به صورت قانونی وجود داشته باشد در اختیار تعاونی قرار دهد و تعاونی مالک منافع آن باشد.
ب- چنانچه واحدهای مذکور کارکنان واجد شرایط عضویت در تعاونی داشته باشند، این کارکنان برای عضویت در آن تعاونی بر دیگران اولویت خواهند داشت.
ج- دولت می تواند طبق قرارداد بابت استهلاک یا بازسازی یا نگهداری یا توسعه واحدهای مزبور سالانه مبلغی نقدی و یا کالا دریافت نمایند.
د- دولت می تواند در واگذاری واحدهای فوق و سایر امکانات ، مقرراتی به عنوان شرایط الزامی در رعایت سیاست های دولت در قیمت گذاری و برنامه ریزی تولید و توزیع و تامین منافع عمومی، تعیین نماید.
6- بانک ها موظف اند جهت سرمایه گذاری و یا افزایش سرمایه تعاونی ها و یا تقویت آن ها ، وام و سایر تسهیلات اعطایی را در اختیار آنان قرار می دهند و می توانند قرارداد نمایند که سرمایه هایی که از محل وام و سایر تسهیلات اعطایی تامین می شود به عنوان ضمانت و یا وثیقه و یا رهن در نزد بانک و یا در صورتی که تعاونی قادر به بازپرداخت وام نباشد بانک مطالبات خود را از طریق فروش اموال تعاونی تسویه نماید که در خرید آن گونه اموال تعاونی های دیگر اولویت دارند.
7- شرکت ها و موسسات دولتی و وابسته به دولت و تعاونی ها موظفند در معاملات خود به تعاونی ها اولویت دهند.



:: بازدید از این مطلب : 678
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ثبت شرکت سهامی

راهنمای ثبت شرکت چند منظوره

راهنمای ثبت شرکت مسئولیت محدود



:: بازدید از این مطلب : 1097
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : پنج شنبه 8 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali
تاریخ انتشار : چهار شنبه 7 آبان 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

natering

pelak001

peykeshadi

polyethylenes

pterm



:: بازدید از این مطلب : 1159
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : چهار شنبه 2 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

khz-ibto

krfn

managementutac

mersada

natering

pelak001

peykeshadi



:: بازدید از این مطلب : 1198
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 1 مهر 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

ir-micro

kiccbj

qompc

rezadesign

smri



:: بازدید از این مطلب : 1202
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

itetc

janbaznews

kafetakhfif



:: بازدید از این مطلب : 994
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : دو شنبه 31 شهريور 1399 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت اختراع را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

تعریف اختراع

 اختراع حاصل و ثمره تلاش فکری و تراوش ذهنی مخترع است که در قالب یک محصول صنعتی یا فرایند صنعتی متبلور می شود و اختراع در اینجا معادل واژه (INVENTION) است. اما از اختراع در قوانین مختلف کشورها زمانی حمایت میشود که این اختراعات طبق تشریفات خارجه آن کشور در موعد و زمان مقرر به ثبت رسیده باشد و شرایط استفاده از این حق ثبت آن در نزد مرجع ذیصلاح (اداره ثبت اختراعات) می باشد و در اینجا حق اختراع معادل واژه (PATENT) می باشد.

 

پس از ثبت و اعطاء حق اختراع به مالک و مخترع بر طبق قانون به دو شکل از اختراع حمایت می شود.

 

1- حمایت ایجابی، یعنی اینکه به دارنده حق می دهد که از خلاقیت و تلاش ذهنی خود بهره برد

 

2- حمایت سلبی، سایرین را مکلف می کند که به این حقوق حاصل از آفرینشهای فکری احترام گذاشته و مانع از هرگونه حق نقص حق بدون اجازه مالک این حقوق بشود. فلذا مخترع حق انحصاری نسبت به ساخت ، صادرات ، واردات ، عرضه برای فروش، فروش و استفاده از فراورده و کالاهایی که مستقیما از طریق فرایند بدست می ایند را دارد.

 

مدت اعتبار ورقه اختراع

 

اعتبار گواهینامه اختراع پس از 20 سال از تاریخ تسلیم اظهارنامه اختراع منتفی می شود البته حفظ گواهینامه اختراع در این 20 سال منوط به پرداخت اقساط سالیانه می باشد.

 

اختراعات غیر قابل ثبت(استثنائات اختراع)

 

طبق ماده 4 قانون موارد زیر از حیطه حمایت از اختراعات خارج است

 

الف – کشفیات، نظریه های علمی، روشهای ریاضی و آثار هنری

 

ب – طرحها و قواعد با روشهای انجام کارتجاری و سایر فعالیتهای ذهنی و اجتماعی

 

ج- روشهای تشخیص و معالجه بیماریهای انسان یا حیوان این بند شامل فرآورده های منطبق با تعریف اختراع و مورد استفاده در روشهای مزبور نمی شود

 

د- منابع ژنتیک و اجراء ژنتیک تشکیل دهنده آنها و همچنین فرآیندهای بیولوژیک تولید آنها

 

ه – آنچه قبلا در فنون و صنایع پیش بینی شده باشد

 

فن یا صنعت قبلی عبارت است از هر چیزی که در نقطه ای از جهان از طریق انتشار کتبی یا شفاهی یا از طریق استفاده عملی و یا هر طریق دیگر قبل از تقاضا و یا در موارد حق تقدم ناشی از اظهارنامه ثبت اختراع افشاء شده باشد. در صورتی که افشاء اختراع ظرف مدت 6 ماه قبل از تاریخ تقاضا یا در موارد مقتضی قبل از تاریخ تقاضا یا در موارد مقتضی قبل از تاریخ حق تقدم اختراع صورت گرفته باشد مانع ثبت نخواهد بود.



:: بازدید از این مطلب : 4110
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

 موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت در مناطق آزاد را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

مزایای مناطق آزاد

– معافیت مالیاتی 20 ساله برای هر نوع فعالیت اقتصادی

 

– ورود اتباع خارجی بدون اخذ روادید

 

– صد در صد مالکیت خارجی

 

– تضمین و حمایت قانونی از سرمایه گذاری خارجی

 

– عدم محدودیت در انتقال ارز به دیگر مناطق آزاد ایران با سایر کشورها

 

– خدمات پولی و بانکی انعطاف پذیر

 

– خدمات گسترده بانکی و بیمه ای (دولتی/خصوص)

 

– انجام معاملات ارزی آسان

 

– فعالیت «بورس اوراق بهادار» و «بورس نفت و محصولات پتروشیمی»

 

– معافیت از حقوق گمرکی برای واردات مواد اولیه و ماشین آلات صنعتی واحدهای تولیدی

 

– ثبت سهل و آسان شرکتها، موسسات صنعتی، موسسات فرهنگی و مالکیت معنوی

 

– تشریفات ساده برای صادرات مجدد و ترانزیت کالا

 

– مقررات آسان برای ورود کالاهای مجاز

 

تفاوت مناطق ویژه اقتصادی و آزاد تجاری

 

برخی از مهم ترین تفاوت های مناطق آزاد و ویژه را می توان در موارد زیر خلاصه کرد: معافیت مالیاتی به مدت 15 سال در مناطق آزاد وجود دارد و در مناطق ویژه اقتصادی تخفیف مالیاتی طبق مقررات داخل کشور است.

 

خرده فروشی کالا در مناطق ویژه اقتصادی فقط برای اتباع خارجی امکان پذیر است لیکن در مناطق آزاد خرده فروشی برای اتباع خارجی و داخلی امکان پذیر می باشد .

 

مقررات روادید برای اتباع خارجی در مناطق ویژه بر اساس ضوابط داخل کشور است ولی در مناطق آزاد روادید در مرزهای ورودی اعطاء می شود. مقررات کار و بیمه اجتماعی در استخدام داخل کشور است ولی در مناطق آزاد روادید در مرزهای ورودی اعطاء می شود.

 

مقررات کار و بیمه اجتماعی در استخدام اتباع خارجی در مناطق آزاد تابع مقررات خاص مناطق می باشد ولی در مناطق ویژه اقتصادی تابع مقررات داخل کشور است.



:: بازدید از این مطلب : 4015
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت تضامنی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید.

یكی دیگر از شركتهایی كه بعداز شركت سهامی خاص و شركت با مسئولیت محدود در امور تجارتی مورد استقبال واقع می شود شركت تضامنی است شركت تضامنی از جمله شركتهای شخصی محسوب گردیده و شخصیت شركا نقش بسیار مهمی در این نوع شركت ایفا می نماید.

 

شاید شما هم عنوان شرکت «تضامنی» را روی سردر مغازه‌های صرافی دیده‌ باشید، خوب است بدانید که این قالب برای آن دسته از فعالیت‌های تجاری مفید است که صاحبان آن می‌خواهند اعتماد دیگران را به خود جلب کنند. به طور کلی در شرکت تضامنی حداقل ۲ نفر حضور دارند که این شرکت را تشکیل می‌دهند و پذیرفته‌اند که مسئولیت تضامنی داشته باشند. بنابراین در صورتی که دارایی شرکت برای تادیه تمام قرض‌های آن کافی نباشد، هریک از شرکا مسئول پرداخت تمام قروض شرکت می شود.

 

در اسم شرکت تضامنی باید عبارت (شرکت تضامنی) و لااقل اسم یک نفر از شرکا ذکر شود. در صورتی که اسم شرکت مشتمل بر اسامی تمام شرکا نباشد باید بعد از اسم شریک یا شرکایی که ذکر شده است عبارتی از قبیل (و شرکا) یا (و برادران) قید شود.

 

مراحل ثبت شرکت تضامنی

 

برای تشکیل این شرکت دو کار اصلی تنظیم شرکت‌نامه و ثبت آن در اداره ثبت شرکت‌ها لازم است. اما خوب است بدانید که در کنار این دو مرحله مهم، باید به موضوع‌های دیگری هم هنگام ثبت شرکت تضامنی توجه داشته باشید.

 

برای تشکیل شرکت تضامنی باید حداقل دو نفر پیشقدم شوند. شرکای این شرکت لازم است عاقل، بالغ و رشید باشند؛ اما تاجر بودن آنان لازم نیست. علاوه بر اشخاص حقیقی که من و شما هستیم، اشخاص حقوقی مثل شرکت‌های دیگر هم می‌توانند به عنوان شریک یک شرکت تضامنی وارد میدان شوند.



:: بازدید از این مطلب : 4320
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()
نوشته شده توسط : ali

موسسه ثبت شرکت کریم خان تمامی خدمات در رابطه با ثبت شرکت تعاونی را در اختیار شما قرار می دهد ، جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره 02188946700 تماس حاصل فرمایید. 

شركت های تعاونی شركت هایی هستند كه تمام یا حداقل ٥١% سرمایه به وسیله اعضا دراختیار شركت تعاونی قرار گیرد و وزارتخانه ها سازمان ها شركتهای دولتی و وابسته به دولت و تحت پوشش دولت بانكها شهرداریها شوراهای اسلامی كشوری بنیاد مستضعفان مستضعفان و سایر نهادهای عمومی می توانند جهت اجرای بند ٢ اصل ٤٣ قانون اساسی از راه وام بدون بهره یا هر راه مشروع دیگر از قبیل مشاركت مضاربه مزارعه مساقات اجاره به شرط تملیك بیع شرط فروش اقساطی و صلح اقدام به كمك در تامین یا افزایش سرمایه شركتهای تعاونی نمایند بدون آنكه عضو باشند.

 

تعاونی های تولید شامل تعاونی های مربوط به كشاورزی دامداری دامپروری و پرورش و غیره تعاونی های توزیع شامل تعاونی هایی می شوند كه نیاز مشاغل تولیدی یا مصرف كنندگان عضو خود را در چهار چوب مصالح عمومی و به منظور كاهش هزینه ها و قیمت ها تامین می نمایند.

 

مراحل تشکیل شرکت تعاونی

 

1- تعیین موضوع مناسب فعالیت شرکت با توجه به علاقه و توانمندیهای متقاضیان و نیاز منطقه ای.

 

2- تعیین تعداد متقاضیان اولیه برای تشکیل تعاونی.

 

3- تنظیم و تقدیم درخواست تشکیل تعاونی به همراه معرفی سه نفر بعنوان هیئت موسس از میان اعضای اولیه و سپس تکمیل فرم کلیات پیشنهادی مورد نظر و ارائه مدارک مورد نیاز.(شامل تصویر شناسنامه هیئت موسس – تصویر مدارک تحصیلی و یا تجربی در ارتباط با طرح پیشنهادی – تصویر کارت پایان خدمت یا معافیت).

 

4- دریافت موافقتنامه اولیه تاسیس تعاونی از اداره کل تعاون استان تهران یا ادارات تعاون شهرستانهای ذیربط برای تشكیل هر شركت تعاونی، بدواً لازم است عده ای مركب از حداقل 7 نفر متقاضی حائز شرایط قانونی مربوط جهت عضویت در آن، جلسه مجمع عمومی مؤسس را بر اساس مفاد ماده 31 و 32 قانون بخش تعاونی جمهوری اسلامی ایران تشكیل داده و سه نفر را از بین خود به عنوان هیئت مؤسس مامور تمهید مقدمات تشكیل تعاونی از جمله تهیه كلیات طرح پیشنهادی و اساسنامه، دعوت به عضویت افراد واجد شرایط و برگزاری اولین مجمع عمومی عادی (در صورت موافقت وزارت/ اداره كل تعاون با تشكیل تعاونی) نمایند.

 

هیئت مزبور پس از مطالعات و بررسیهای كافی طرحی مشتمل بر توجیه ضرورت تشكیل تعاونی، اعلام تعداد و مشخصات داوطلبان اولیه عضویت (و مهارت ها و تخصصهای آنان در تعاونی های تولیدی) نحوه تدارك سرمایه و دیگر امكانات مورد نیاز برای تشكیل و شروع فعالیت تعاونی، قید میزان سهمی كه هر عضو باید در جهت تامین سرمایه شركت (با تعیین مقدار لازم التادیه) خریداری نماید، اعلام نام بانك یا مؤسسه اعتباری كه در نظر است اقدام به افتتاح حساب جاری در آن شود، شرح میزان و نحوه سرمایه گذاری و مشاركت وزارتخانه، سازمان و یا شركت دولتی، وابسته یا تحت پوشش دولت، بانكها، نهاد انقلاب اسلامی و یا تعاونی دیگر (در صورتیكه واحدی از واحدهای مزبور قبول سرمایه گذاری و مشاركت نموده باشند تهیه نموده و ضمن معرفی نماینده تام الاختیار به وزارت/ اداره كل تعاون ارائه كند).



:: بازدید از این مطلب : 4021
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : سه شنبه 9 آبان 1396 | نظرات ()

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد